Waar let de gast op bij lezen review?

De meest recente onderzoeken stellen dat 95% van de mensen die een accommodatie wil boeken, zich laat beïnvloeden door reviews. Maar waar wordt nu echt op gelet bij het bekijken van deze reviews? Ofwel, welke elementen van een review wegen het zwaarst. TrustYou heeft onderzoek gedaan en is eruit.

Negen veel voorkomende onderdelen uit reviews werden onderzocht: 

  1. Kamer
  2. Ontbijt
  3. Service
  4. Wellness
  5. WiFi
  6. Eten
  7. Hygiëne
  8. Comfort
  9. Voorzieningen

Welke hiervan zijn het belangrijkst onder de vrijetijdsreiziger? We bespreken de top 3 van de door de reiziger als meest belangrijk beoordeelde aspecten van een review:

1. Hygiëne

 

VIEs is REDEN VOOR VERTREK

Een vieze ruimte is voor uw gasten direct een reden om te vertrekken. Er moet geen enkel spoor meer aanwezig zijn van de voorgangers. Hygiëne gaat natuurlijk verder dan de kamer alleen.

SCHOON VOELt VEILIG 

Een andere reden voor een grondige schoonmaak is het gevoel van veiligheid. Onderzoek heeft aangetoond dat gasten zich in een schone ruimte niet alleen prettiger voelen, maar ook veiliger.

ZELF DOEN OF UITBESTEDEN?

Het is lastig om alles altijd spic en span te houden binnen uw accommodatie. Voor veel eigenaren is de vraag dan ook: Wanneer moet dit allemaal gebeuren en is het beter om hier iemand voor in te huren of kan eigen personeel dit aan? In de hotelbranche gebeurt 26% van het schoonmaakwerk door het eigen personeel. 74% kiest ervoor om dit uit te besteden. Dit bijvoorbeeld omdat dit vaak als efficiënter, flexibeler en professioneler wordt gezien.

Lees hier meer over schoonmaken en hygiëne in deze interessante whitepaper.

2. Comfort

Op nummer twee staat comfort, en dan met name het comfort op de kamer. Het bieden van een goede nachtrust is voor gasten één van de belangrijkste aanknopingspunten bij het zoeken van de juiste accommodatie. 55% Van de gasten geeft aan dat zij direct op zoek gaan naar reviews waarin de kwaliteit van bedden en kamers wordt aangegeven.

 
 

GOEDE KUSSENS

Een manier om mensen een zo'n comfortabel mogelijke kamer aan te bieden is door een bed te garanderen met goede ondersteuning voor de rug en de nek. Natuurlijk slaapt iedereen anders en voor iedereen een ander matras aanschaffen is niet mogelijk. Kussens en keuze voor hoeveelheid en dikte hierin is wel fijn. Zo geeft u gasten gelijk die persoonlijke ervaring waar zij zo op hopen.

SSSSSSSST!

Ook vinden gasten het belangrijk dat er zo min mogelijk geluid is in de kamer. Voor vaste slapers maakt dit natuurlijk allemaal niet uit maar de lichte slapers onder ons zullen stilte zeer waarderen. Dit kan al gaan om de kleine dingen zoals afzuiging die uitgezet kan worden. Ook is het belangrijk voor veel gasten dat de kamer donker gemaakt kan worden, maar dan ook echt donker. 73% van de ondervraagde geeft aan dat een donkere kamer belangrijk is om te slapen. bron

3. Service

En dan op nummer 3 de service. Service is nog voor veel gasten erg belangrijk. Hier 4 tips voor een betere service. bron

  1. Wees problemen 1 stap voor
  2. Wees bereikbaar
  3. Blijf bovenop de situatie zitten tot deze is opgelost
  4. Wees eerlijk tegen de gasten.
 
ober
 

kortom: Back to basic

Het is u waarschijnlijk al opgevallen. We zijn met deze 3 punten behoorlijk bij de basis gebleven. Blijkbaar zijn deze zaken gewoon het belangrijkst voor uw gast. Alle andere zaken die u aanbiedt tellen natuurlijk ook mee (zie de complete top 9 helemaal bovenaan). Maar deze beteken niets als de basis niet in orde is.

Verlies deze basale randvoorwaarden voor een goed verblijf dus nooit uit het oog en creëer een stevige basis voor uw accommodatie!

Download de trend in PDF