Waar let de gast op bij lezen review?
De meest recente onderzoeken stellen dat 95% van de mensen die een accommodatie wil boeken, zich laat beïnvloeden door reviews. Maar waar wordt nu echt op gelet bij het bekijken van deze reviews? In deze trendupdate bekijken we de 3 belangrijkste beoordelingscriteria volgens de gast. Welke zijn dit en wat kunt u doen om hier beter op in te spelen?
Excellente millennial hacks
In een eerdere trendupdate hebben we al kennis gemaakt met de millennial. Deze trendupdate zoomt verder in op deze generatie. Dat doen we aan de hand van een heleboel best practices; succesvolle communicatiecampagnes (ook van buiten de hospitality sector) die het goed doen bij de millennial. En wij geven u praktische aanwijzingen over hoe u de voorbeelden kunt toepassen binnen uw eigen bedrijf.
Netto Promotor Score
De netto promotor score is een handig middel om te kijken hoe u er voor staat als ondernemer. Hoe kijken uw gasten tegen u aan en welk cijfer geven zij als u de vraag stelt: Hoe groot is de kans dat u ons zou aanbevelen aan vrienden op basis van uw ervaring? Een goede NPS kan ervoor zorgen dat uw veel mond-tot-mond reclame vergaart. Maar wat is de NPS precies en hoe kunt u hier het beste mee omgaan?
Travel Shopper Journey: Ken de weg van de gast!
Weet u hoe gasten op zoek gaan naar een vakantie? U kunt natuurlijk wel raden dat dit veelal gebeurt op het internet. Maar toch zijn er verschillende fases binnen de travel shopper journey, die allemaal een andere aanpak behoeven. Vanaf het zoeken tot het boeken kunt u stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat de gasten interesse gaan tonen in uw bedrijf. Ik leg voor u de travel shopper journey per stap uit en geef per stap tips om invloed uit te oefenen op uw potentiele gasten.
De Millennial: Een nieuwe generatie reizigers
De millennial is een generatie om in de gaten te houden. Binnenkort beginnen zij aan de jaren waar zij het meest te besteden hebben. Hoe gaat u als ondernemer om met deze belangrijke, opkomende en gigantische doelgroep? U leest het hier! En deze trendupdate is ook nog eens geschreven door een echte millennial, en wie weet het beter dan de generatie zelf?
Creative Commons
Het is makkelijk om ervan uit te gaan dat alles wat op internet te vinden is, voor iedereen is. Maar u moet niet in deze valkuil trappen. Alles op internet is auteursrechtelijk beschermt. Dit zonder toestemming gebruiken kan flink oplopen. Hoe gaan we hiermee om? Als u een blog schrijft dan wilt u deze natuurlijk wel aankleden met leuke foto's. Maar waar zijn deze dan te vinden? In 2001 is er daarom in Amerika iets opgestart; Creative Commons. Dit initiatief wil open inhoud op internet bevorderen. In deze trendupdate leert u wat creative commons is en hoe u dit kunt gebruiken. Tevens zijn er helpsliders aanwezig voor het vinden van vrije afbeeldingen met creative commons maar ook gewoon in Google afbeeldingen of op andere manieren.
Boost uw winterbezetting
De winter... Voor veel ondernemers in de toeristische sector een donkere periode met weinig werk. Naarmate het kouder wordt zijn er doorgaans minder gasten geïnteresseerd in een leuke vakantie in uw accommodatie. Maar uw bedrijf moet natuurlijk wel gewoon blijven draaien. Dus wat kunt u doen als ondernemer om toch het beste te maken van de winterse periode? In deze trendupdate kijken we naar de winterperiode en de mogelijkheden om er uit te halen wat er in zit. Want ook voor de koudere dagen is klandizie te vinden.
Staycation: Op vakantie in EIGEN HUIS
Steeds meer mensen kiezen ervoor om op vakantie te gaan in eigen land. Sterker nog: Steeds meer mensen doen aan een Staycation, een vakantie in en om het eigen huis.
U denkt als hotelier of campingeigenaar misschien niet meteen aan de lokale bevolking wanneer u nadenkt over uw doelgroepen. Echter, er is onder de staycationers best nog wel wat te halen.
Hoe kunt u als ondernemer inspelen op de staycationer? Ik zet voor u 3 tips op een rij.
Duurzaam op vakantie, heel natuurlijk
Consumenten worden steeds meer gewezen op hun rol in het behoud van het milieu. Of het nu gaat om het kopen van duurzaam eten of het toevoegen van zonnepanelen op onze daken. Alle kleine beetjes helpen. Deze principes willen we natuurlijk niet meteen overboord gooien wanneer we lekker op vakantie gaan. Daarom zien we een 'nieuwe' trend ontstaan op het gebied van vakanties. Wilt u meer weten over de mogelijkheden om ook uw gasten een milieuvriendelijke vakantie aan te kunnen bieden? Lees dan verder.
Business + Leisure = Bleisure
Work hard, Play hard. Dit is de filosofie van de zogenaamde bleisure reiziger. Om de stress van een zakenreis iets dragelijker te maken kiezen steeds meer mensen ervoor de zakenreis te combineren met wat vrije tijd. Het is niet altijd makkelijk om rekening te houden met deze gast. Aangezien zijn wensen en eisen nogal ver uiteen kunnen lopen. Aan de ene kant wil hij die elementen die de zakelijke reiziger nodig heeft: Werkruimte, snel internet en goede koffie. En aan de andere kant wil hij het leuk hebben in het zwembad, de bar of de stad. Hoe maakt u van uw bedrijf een hybride die aan allebei die eisen kan voldoen?
De Chinezen komen
China is een belangrijke opkomende markt in de toeristische sector. In 2020 is de verwachting dat 800.000 Chinese toeristen per jaar onze lage landen zullen bezoeken. Echter krijgt u deze gasten niet zomaar naar uw bedrijf. Een Chinese toerist is geen Duitser en ook geen Belg. Met deze 'nieuwe' toeristen komen nieuwe uitdagingen mee. Want wat willen Chinese toeristen nou echt van hun vakantie en hoe speelt u daar op in?
Het kind is koning
Hoe ouders en verzorgers van jonge kinderen uw gastvrijheidsproduct beleven, is erg verschillend van die van gasten zonder jonge kinderen. Op basis van een serie diepte interviews is vastgesteld welke 5 punten zij het meest belangrijk vinden bij het positief beleven van uw hospitality en leisure product.
Crisis communicatie plan: must voor iedere hospitality manager
tevreden gast is wandelend reclamebord
Het magische polsbandje van Disney
Wie een blik in de toekomst wil werpen om te weten te komen welke slimme nieuwe IT toepassingen ons te wachten staan, moet niet naar Silicon Valley maar naar Disney World. In 2013 werd in Disney World Orlando de Magicband geïntroduceerd. In de filosofie van Disney is de Magicband een tool om eenvoudigweg meer te beleven.
verleid de gast met informatie uit de omgeving
304 unieke kamers onder 1 dak
Wachttijd: Van wasted time naar quality time
Gasten in een restaurant vinden een wachttijd van twee minuten tot ze begroet worden acceptabel. Aangezien de belevingstijd van iemand wacht altijd langer lijkt te zijn dan de werkelijk verstreken tijd, kan de tijd waarbinnen gasten begroet willen worden, teruglopen naar dertig seconden. Hoe ga je hier mee om?